Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Jachty i łodzie: zaproszenie na briefing prasowy

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-01-16 13:47:03
briefing prasowy, boot dusseldorf, targi żeglarskie i sportów wodnych, dusseldorf, niemcy, polskie stoisko narodowe, polska branża jachtowa, jachty, łodzie, sporty wodne, 2018, polska agencja inwestycji i handlu, paih, bpp, promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe

Już 20 stycznia br. w Niemczech rozpoczynają się największe na świecie targi żeglarskie i sportów wodnych - BOOT Dusseldorf 2018. We wtorek (23.01), o godz. 12.00 na polskim stoisku narodowym (16/D76) odbędzie się briefing prasowy. Michał Bąk i Sebastian Nietupski z Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów przedstawią potencjał polskiej branży jachtowej.

Przez dziewięć kolejnych dni od 20 stycznia br. w Dusseldorfie odbywać się będą największe na świecie targi jachtów, łodzi i sportów wodnych. W kilkunastu halach wystawienniczych swoje produkty i usługi zaprezentuje blisko 2000 wystawców. Wśród nich będzie polskie stoisko narodowe (hala 16 nr D76). Podczas zaplanowanego na wtorek (23.01) na godz. 12.00 briefingu prasowego, jak również w pozostałe dni trwania targów, wszyscy zainteresowani będą mogli zapoznać się tam z potencjałem polskiej branży jachtowej oraz uzyskać informację dotyczącą oferty krajowych producentów łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem. To wsparcie jakie udziela Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizując program „Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe”. Analogicznie polskie jachty i łodzie będą promowane w: Holandii, Norwegii, USA, ZEA, Australii, Norwegii, Turcji, Rosji oraz w Chinach.

 

W Polsce produkuje się ok. 22.000 jachtów rocznie. Łodzie motorowe o długości 6-9 metrów są specjalnością krajowych producentów i zapewniają im drugie, po Stanach Zjednoczonych, miejsce na świecie. Niekwestionowanym liderem wśród odbiorców polskich jachtów i łodzi są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili oni polski sprzęt pływający o wartości 70 mln euro. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Francuzi (łączna wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 46 mln euro) oraz Niemcy (44 mln euro). Wartość polskiego eksportu jachtów w 2016 wyniósł blisko 350 mln Euro.

 

Więcej informacji na temat realizowanego programu dostępnych jest na stronie: yachts.trade.gov.pl