Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Ponad 160 polskich łódek w Dusseldorfie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-02-21 10:32:01
targi, branża jachtowa, boot dusseldorf, łodzie, jachty, polskie stoisko narodowe, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2018, branżowy program promocji, bpp, polska izba przemysłu jachtowego i sportów wodnych polskie jachty

Na największych targach branży jachtowej na świecie, BOOT Dusseldorf 2018, blisko 2000 wystawców zaprezentowało swoje produkty i usługi. Ponad 160 wyprodukowanych w Polsce łódek cieszyło się dużym zainteresowaniem. Prawdziwym punktem kontaktowym było stoisko narodowe przygotowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

W dniach 20-28 stycznia 2018 r. odbyła się 49. edycja targów BOOT w Düsseldorfie. To największa impreza tego typu na świecie. Ponad 1900 wystawców z blisko 70 krajów zaprezentowało w 20 halach, na 220 000 m2, jachty, łodzie i akcesoria dla wszystkich obszarów sportów wodnych.

 

W tym roku było ponad 30 stoisk polskich producentów jachtów żaglowych, łodzi motorowych, houseboatów, silników elektrycznych, farb jachtowych, sprzętu do nurkowania i wakeboardingu oraz odzieży żeglarskiej. Oprócz tego było kilka stoisk zgłoszonych przez niemieckich dealerów polskich stoczni, nie wspominając o licznych łódkach produkowanych w polskich stoczniach dla zagranicznych Brandów. Łącznie jachtów żaglowych i łodzi motorowych wyprodukowanych w Ostródzie, Olecku, Augustowie, Węgorzewie, Trójmieście i okolicach, Goleniowie, Łodzi, Poznaniu, a także w innych polskich miastach było ponad 160 jednostek. Cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem.

 

Tradycyjnie w hali superjachtów wystawiała się stocznia Galeon, która w tym roku prezentowała aż sześć modeli: 335 HTS (premiera), 405 HTL, 420 FLY, 485 HYTS, 470 SKYDECK (światowa premiera) i 640 FLY (światowa premiera). Eleganckie, duże stoisko, oblegane było zarówno przez indywidualnych zwiedzających, jak i profesjonalistów z branży. Największym zainteresowaniem cieszył się model 640 FLY, który w najbliższych miesiącach może zdobyć wiele prestiżowych nagród na targach na całym świecie.

 

Stocznia Parker Poland również prezentowała 6 modeli, w tym najnowszy Parker Monaco 110. Oprócz tego podziwiać można było modele: 690 DC, 750 CC, 770 Weekend, 800 Weekend i 850 Voyager. Bardzo duża liczba odwiedzających stoisko przez wszystkie dni targów świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu wielokrotnie nagradzanymi na różnych targach łodziami Parker Poland. Do pełni szczęścia zabrakło tylko nagrody dla Parker 690 DC, nominowanego w konkursie European Powerboat of The Year.

 

Z kolei największy polski producent jachtów żaglowych Delphia Yachts Kot na targach BOOT na dwóch oddzielnych stoiskach eksponował swoją największą flagową jednostkę żaglową w nowej odsłonie (Delphia 47 Limited Edition), jak i utytułowane jachty motorowe (BluEscape 1200, Nautika 1150 Voyage, Nautika 1080 Soley). Mimo, że podobnie jak w przypadku Parker Poland, zakończyło się tylko na nominacji do nagrody European Powerboat of The Year dla BluEscape 1200, Ewa Kot ze stoczni Delphia pozytywnie oceniła wystawę w Dusseldorfie, która „po raz kolejny okazała się sukcesem i zaowocowała nowymi zamówieniami składanymi przez europejskich przedstawicieli stoczni Delphia”.

 

Inni polscy wystawcy podzielali ten pogląd, m.in. stocznia Northman z Węgorzewa (która w tym roku do Düsseldorfu przywiozła trzy jachty: Maxus 22 w wersji balastowej, Maxus evo 24 oraz Nexus Revo 870 z silnikiem stacjonarnym) oraz TechnoMarine (stocznia z Malborka na BOOT wystawiła aż cztery jednostki, w tym flagową Alexis II).

 

Również producenci houseboatów byli bardzo zadowoleni z targów. Witold Witkowski z LaMare podał, że przez 9 dni „stoisko odwiedziło ok. 10.000 osób, rozdano 5.000 materiałów reklamowych i przeprowadzono setki rozmów”. Trzymamy kciuki, żeby sporo z tych kontaktów przełożyło się w najbliższym czasie na realne zamówienia.

 

W tym roku na targach w Dusseldorfie zadebiutowało narodowe stoisko zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach Branżowego Programu Promocji na lata 2018-2019. Słowa uznania dla PAIH, że w tak krótkim czasie (na początku stycznia dopiero rozstrzygnięto przetarg na realizację stoiska) udało się przygotować naprawdę efektownie zaaranżowane stoisko, wyposażone w nowoczesny sprzęt, plazmy, gogle do oglądania filmów VR i interaktywną recepcję. Obsługę merytoryczną zapewniła Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY o czym na specjalnie zorganizowanej konferencji poinformowali Prezes Izby Sebastian Nietupski i Dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH Andrzej Szewczyk. Na narodowym stoisku dostępne były ulotki i filmy promocyjne firm a z jego przestrzeni polscy przedsiębiorcy mogli korzystać np. do spotkań matchmakingowych. W najbliższym czasie PAIH we współpracy z Polską Izbą Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych będą wspólnie przygotowywać kolejne działania w ramach wspomnianego programu promocji branży jachtowej.

 

Program promocji Brand został opracowany w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój jako zestaw działań ogólnie promujących branżę jachtów i łodzi rekreacyjnych na perspektywicznych rynkach pozaunijnych (USA, ZEA, Norwegia, Turcja, Rosja, Chiny i Australia). Działania te mają być uzupełnieniem programu Go to Brand adresowanego do małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Fot.: Michał Bąk - Sekretarz Generalny Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY


Michał Bąk - absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, pasjonat żeglarstwa, od lat związany z branżą. Pracownik miesięcznika "Żagle" z dziesięcioletnim stażem, od 2015 roku Sekretarz generalny Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY. Dzięki zarządzaniu projektem Kongresu ICOMIA/IFBSO 2015 w Gdańsku oraz udziałowi w komitecie wykonawczym European Boating Industry mający ugruntowaną pozycję na poziomie europejskim i sieć kontaktów branżowych na całym świecie.