W ramach realizacji działań branżowych programów promocji Polska Agencji Inwestycji i Handlu przez 5 dni promuje polski sektor jachtów i łodzi podczas 26. targów Dubai International Boat Show w ZEA.
Na targach nie brakuje przedstawicieli największych światowych marek oraz klientów gotowych wydać miliony dolarów. - Dubaj i te targi to miejsce gdzie wypada promować głównie dobra luksusowe dlatego polskie jachty mają tu swoją szansę - powiedział Robert Zawadzki, odpowiedzialny za realizację branżowych programów promocji w PAIH. - Polskie stoisko informacyjno-promocyjne cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób zwiedzających targi - dodał.
Ogromnym zainteresowaniem cieszą się także stoiska naszych rodzimych firm jak:
- Sunreef Yachts z niezwykłymi katamaranami
- La Mare z ofertą domów na wodzie,
- Deep Ocean Technology z wizją podwodnego hotelu,
- Parker Poland z łodziami motorowymi,
- Galeon produkującej mega jachty.
Stoisko narodowe jak się okazało jest nie tylko miejscem spotkań dla sektora jachtowego, ale także dla przedstawicieli biznesu działających w Dubaju i odwiedzających targi celem nawiązania kontaktów. W pierwszym dniu targów na polskim stoisku gościł Ambasador RP w Abu Zabi Pan Robert Rostek.
Podczas drugiego dnia zorganizowaliśmy briefing prasowy. Zagraniczni dziennikarze nie tylko wysłuchali informacji o ogromnym polskim potencjale w produkcji jachtów oraz łodzi, ale także odwiedzili polskie firmy, postawili stopy na pokładach polskich jachtów. (PAIH)
W Polsce produkuje się ok. 22.000 jachtów rocznie. Specjalnością naszego przemysłu są jachty motorowe o długości 6-9 m. Polska jest drugim po Stanach Zjednoczonych producentem w tej kategorii. Ze względu na niewielki popyt w kraju ponad 95% tej produkcji trafia na eksport. Polskie jachty i łodzie kojarzone są z wysoką jakością. Coraz więcej nabywców dóbr luksusowych już nie tylko z Europy, ale również z całego świata docenia polskie wyroby.