Fot.: www.polboat.eu
Jubileuszowe targi Wiatr i Woda obfitowały w wydarzenia związane z przemysłem jachtowym. Na scenie głównej odbywały się spotkania z wybitnymi osobami, które znacząco przyczyniły się do rozwoju naszej branży. Andrzej Janowski ze stoczni Janmor - były Prezes Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych, Piotr Kot z Delphia Yachts Kot, Tadeusz Wojtowicz z Sail Service, a także Jacek Oryl i Philip Scott - członkowie Zarządu Izby reprezentujący organizatora targów firmę Yacht Expo opowiadali jak przez ostatnie 30 lat zmieniała się rzeczywistość związana z przemysłem jachtowym. Dodatkowo drugiego dnia targów odbyła się specjalna edycja Marine Industry Forum, imprezy kierowanej do profesjonalistów, zaplanowanej w pełnym kształcie na październik tego roku przy okazji targów Wiatr i Woda w Katowicach. Podczas MIF w Warszawie przedstawiciele branży mieli okazję zapoznać się z tematyką druku 3D w produkcji jachtów i łodzi a także konsekwencjami i zagrożeniami, wynikającymi ze zmian regulacji prawnych dotyczących zatrudniania obcokrajowców w Polsce oraz wprowadzenia Prawa Wodnego.
Fot.: www.polboat.eu
Przedstawiciele Izby przygotowali 3 eventy:
1. Spotkanie ze studentami Politechniki Gdańskiej - Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa.
W czwartek 8 marca odbyło się spotkanie przedstawicieli Izby ze studentami PG WOiO, wynikające z porozumienia zawartego kilka lat temu pomiędzy władzami Izby i gdańskiej placówki naukowej. Jak co roku studenci mieli możliwość zapoznania się z ofertą wystawców oraz poruszenia kwestii praktyk i staży studenckich. Chęć współpracy ze studentami Politechniki Gdańskiej - m.in. przy realizacji prac dyplomowych - wykazały takie firmy jak: Delphia Yachts, Ostróda Yacht, Balt Yacht, Model Art, Galeon, Northman, TechnoMarine, Sail Service oraz Kotniz.
Fot.: www.polboat.eu
2. Wręczenie nagród Izby za Najlepszy produkt wystawiony na targach w 3 kategoriach: Najlepsza Łódź Żaglowa, Najlepsza Łódz Motorowa, Najlepszy Wyrób.
Tego samego dnia podczas uroczystego bankietu dla wystawców, który miał miejsce w Pałacu Prymasowskim zostały wręczone nagrody Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY.
W kategorii Najlepszy Jacht Żaglowy:
Nominacje otrzymali:
- Caravela 950 - zgłoszony przez Caravela Boatbuilders
- Cobra 38 - zgłoszony przez stocznię Cobra Yachts
Nagrodę otrzymał jacht COBRA 38 - zgłoszony przez stocznię Cobra Yachts.
W kategorii Najlepsza Łódź Motorowa:
Nominacje otrzymali:
- Delphia BluEscape 1200 - zgłoszony przez Delphia Yacht Kot
- Parker Monaco 110 - zgłoszony przez Parker Poland
- Ocean Master estee 605 S - zgłoszony przez Admiral Dystrybucja
Nagrodę otrzymał PARKER MONACO 110 - zgłoszony przez Parker Poland.
W kategorii Najlepszy Wyrób:
Nominacje otrzymali:
- Żyro stabilizator Seakeeper - zgłoszony przez firmę Marine Works
- Ster strumieniowy Bow Pro - zgłoszony przez firmę Vetus Poland
- Elastyczny stoper fałowy Constrictor - zgłoszony przez Sail Service
Nagrodę otrzymał - ŻYRO STABILIZATOR SEAKEEPER - zgłoszony przez firmę Marine Works.
Na zakończenie wręczania nagród Izby, Prezes Sebastian Nietupski wręczył specjalną statuetkę Jackowi Orylowi i Philipowi Scottowi reprezentującym firmę Yacht Expo z okazji wspaniałego jubileuszu 30-lecia targów Wiatr i Woda.
3. Konferencja Izby dot. Branżowego Programu Promocji.
Drugiego dnia targów, w piątek 9 marca o godz. 10:30, w sali konferencyjnej, Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY wraz z Polską Agencją Inwestycji i Handlu zorganizowała konferencję poświęconą Programowi BRAND, który ma promować m.in. branżę łodzi i jachtów w latach 2018-2019 na perspektywicznych rynkach zagranicznych (zwłaszcza pozaunijnych). W trakcie spotkania sekretarz generalny Izby Michał Bąk oraz z-ca Dyrektora Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości Robert Zawadzki, odpowiedzialny w PAIH za realizację branżowych programów wsparcia, opowiedzieli o szczegółowych działaniach jakie są zaplanowane. Tworzenie stoisk narodowych na najważniejszych targach (Dusseldorf, Miami, Dubaj, Sydney, Amsterdam, Oslo, Paryż), z których przestrzeni mogą swobodnie korzystać polscy przedsiębiorcy, przygotowanie filmów promujących produkty przemysłu jachtowego, aktywność w mediach zagranicznych czy organizacja misji przyjazdowych dla zagranicznych dziennikarzy i kontrahentów to główne założenia programu promocji. Do tego warto dodać, że w dalszym ciągu możliwe jest indywidualne dofinansowanie dla firm. Kolejna tura przyjmowania wniosków w Go To Brand ruszyła 4 kwietnia (szczegóły na stronie PARP).
Źródło tekstu: www.polboat.eu