Niemal 2000 wystawców z 73 krajów, 1500 łodzi eksponowanych na powierzchni 220 000 m² oraz prawie 250 000 fanów sportów wodnych z ponad 100 krajów to znakomita okazja, aby zaprezentować ofertę szerokiemu gronu odwiedzających. Każdy, niezależnie od tego czy jest pasjonatem żeglarstwa czy przedstawicielem biznesu, z pewnością znajdzie tu interesującą ofertę. Polska była reprezentowana przez 50 firm z ofertą obejmującą niemal wszystkie obecne na targach sektory. Niektóre polskie stocznie było również reprezentowane przez zagranicznych dealerów.
W czasie targów BOOT Düsseldorf Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. zorganizowała stoisko narodowe, którego celem była promocja polskiego sektora jachtowego wśród zagranicznych przedsiębiorców oraz fanów sportów wodnych. Ekspert branżowy, Michał Bąk - Sekretarz Generalny Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - Polskie Jachty, przez cały czas trwania targów odpowiadał na pytania zainteresowanych polskim sektorem jachtów i łodzi. W czasie przeprowadzonej na stoisku konferencji prasowej Michał Bąk przedstawił zalety oraz potencjał polskiego sektora jachtowego, a także potencjał polskiej gospodarki. Udział w konferencji wzięli dziennikarze mediów międzynarodowych oraz polskich.
- Tegoroczną edycję targów BOOT można uznać zdecydowanie za udaną. Ponad 50 polskich firm prezentowało łodzie motorowe, jachty żaglowe, houseboaty, gokarty wodne i inne jednostki pływające, a także silniki elektryczne, farby jachtowe, sprzęt do nurkowania i wakeboardingu oraz odzież żeglarską. Łączna ilość jachtów i łodzi wyprodukowanych w Polsce dla rodzimych oraz zagranicznych "brandów" wyniosła ponad 160, czyli podobnie jak przed rokiem. Polscy przedsiębiorcy byli bardzo zadowoleni z liczby kontaktów biznesowych oraz zainteresowania indywidualnych klientów, a niektórzy wręcz mówili, że dla nich to były najlepsze targi w historii. I choć na realne efekty poczekamy jeszcze kilka tygodni, to po targach BOOT branża jest pełna optymizmu - komentuje Bąk.
Organizatorzy targów wskazują, że zauważalne jest co raz większe zainteresowanie zarówno większymi łodziami o długości większej niż 12 metrów jak i mniejszymi jednostkami przeznaczonymi przede wszystkim do krótkiego i intensywnego spędzania czasu na wodzie.
Wciąż rosnąca liczba odwiedzających targi oraz zainteresowanie ofertą polskich producentów daje nadzieję, że w czasie kolejnej edycji BOOT Düsseldorf będzie jeszcze szersza.