Po raz pierwszy podczas targów The Norwegian International Boat Show - SJOEN FOR ALLE zorganizowane zostanie polskie stoisko narodowe (stoisko nr D03-20, hala D). Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizując program "Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe" będzie promowała polską branżę jachtów i łodzi w Norwegii.
20 marca br. o godz. 16:00 na polskim stoisku zorganizowana zostanie konferencja prasowa dla przedstawicieli branżowych mediów. Przedstawiciel Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - Michał Bąk przedstawi informacje i ciekawostki dotyczące polskiego przemysłu jachtowego. Podczas briefingu prasowego, a także w pozostałych dniach targów, każdy zainteresowany będzie mógł dowiedzieć się więcej o potencjale polskiego przemysłu jachtów i łodzi i uzyskać informacje o ofercie naszych krajowych producentów jachtów, łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem. To działanie realizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach programu "Promocja gospodarki w oparciu polskie marki produktowe". Podobnie polskie jachty i łodzie są promowane w Holandii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Australii.
W Polsce rocznie produkowanych jest 22 000 jachtów. Nasi krajowi producenci specjalizują się w łodziach motorowych o długości od 6 do 9 metrów i w tym sektorze zajmują 2. miejsce na świecie po Stanach Zjednoczonych. Niezrównanymi liderami wśród kupujących polskie jachty i łodzie są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili polskie żaglowce o wartości 70 mln euro. Drugie i trzecie miejsce zajmują Francuzi (o łącznej wartości eksportu 46 mln EUR w 2016 r.) i Niemcy (44 mln EUR), odpowiednio. Łączna wartość eksportowanych polskich jachtów wyniosła w 2016 r. prawie 350 mln euro.