Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie stoisko na Sydney International Boat Show 2019 - relacja

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-08-13 11:15:03
targi, sydney international boat show, jachty, łodzie, branżowy program promocji, bpp, polskie stoisko narodowe, konferencja prasowa, materiały informacyjne, filmy promocyjne, promocja polskiego sektora jachtowego, jachty motorowe, polska izba przemysłu jachtowego i sportów wodnych, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2019, international convention centre, sydney, australia

W dniach 1-5 sierpnia 2019 r. International Convention Centre w Sydney gościło jedno z największych morskich wydarzeń biznesowych na półkuli południowej - Sydney International Boat Show 2019.

SIBS

Podczas targów Sydney International Boat Show zorganizowane zostało polskie stoisko narodowe. Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizując program "Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe" promowała polską branżę jachtów i łodzi w Australii.

 

SIBS

 

Na targach obecni byli przedstawiciele polskich firm - m.in. Parker Poland, Sobusiak Yacht Yard oraz polskie łodzie z firmy Galeon. Zainteresowaniem zwiedzających cieszył się potencjał polskich stoczni i oferta polskich producentów.

 

SIBS

SIBS

 

Pierwszego dnia targów zorganizowana została konferencja prasowa dla dziennikarzy.

 

SIBS

 

Swoją obecnością zaszczycili nas przedstawiciele Ocean Media, Sail-World Australia and North America, BOAT GOLD COAST, SBS Radio.

 

SIBS

 

Przybyli goście zapoznali się z potencjałem polskiej branży jachtów i łodzi podczas wystąpienia eksperta - Michała Bąka - Przedstawiciela Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych. O doskonałej współpracy z polskimi stoczniami opowiedziała również Natalie King z Aleksander Marine, dystrybutora łodzi Galeon w Australii i Nowej Zelandii oraz Olga Dubs z firmy Nautilius Australia, dystrybutora łodzi Parker Poland.

 

SIBS

 

Pierwsza edycja tej imprezy odbyła się w 1968 roku i od tego czasu gościła ponad trzy miliony gości - od entuzjastów sportów wodnych przez żeglarzy rekreacyjnych, surferów, po właścicieli superjachtów, którzy przyjeżdżają do Sydney, aby inspirować się i wymieniać doświadczenia. To pięciodniowe wydarzenie służy przedsiębiorcom branży jachtów i łodzi z całego świata nawiązaniu międzynarodowych kontaktów oraz zapoznaniu się z nowinkami w branży.

 

* * *

W Polsce rocznie produkowanych jest 22 000 jachtów. Nasi krajowi producenci specjalizują się w łodziach motorowych o długości od 6 do 9 metrów i w tym sektorze zajmują 2. miejsce na świecie po Stanach Zjednoczonych. Niezrównanymi liderami wśród kupujących polskie jachty i łodzie są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili polskie żaglowce o wartości 70 mln euro. Drugie i trzecie miejsce zajmują Francuzi (o łącznej wartości eksportu 46 mln EUR w 2016 r.) i Niemcy (44 mln EUR), odpowiednio. Łączna wartość eksportowanych polskich jachtów wyniosła w 2016 r. prawie 350 mln euro.